24 Eylül 2013 Salı

Okula ne zaman başlamalıyız

Kafayı yiyorum.
Dün gece Sinan la kavga ettik, çocuğun okula başlayacağı yılla ilgili olarak.
Ben seneye de anaokuluna gidecek,
Sonraki sene de ilkokula gidecek diyorum.
Sinan: ’’Ne gerek var.S enin ilkokula başlasın dediğin sene çocuk 68ayının içinde olacak.
Daha 5,5 yaşında olacak diyor.’’
Ben de ‘’Bir sene sonra gönderirsek,80 aylık olacak. Okula başlamak için çok geç olacak’’ diyorum.’’
Hem 3 sene anaokuluna niye gitsin, Çok sıkıcı’’ diyorum.
Sinan ’’E o zaman bu sene gitmeseydi’’ diyor.’ ’Ben ocak doğumluyum sınıfın en büyüğüydüm, çok güzeldi‘’ diyor.
Ben de ‘’Ben aralık doğumluyum 69 aylıkken okula başladım. Sınıfın en küçüğüydüm çok güzeldi.
Koca çocukların yaptıklarını ben yapabiliyordum, çok keyifliydi’’ diyorum.
Sinan ‘’Ne yani ben geri zekalı mıydım yani?? Sen komplekslisin’’ diyor.
Ama biz Ocak -Şubat doğumlu olduğumuz için 68 aylıkken küçükler, seneye göndeririz dediğimiz an
çocuk 80 aylık oluyor ki bu durumda çok geç kalmış oluyoruz.
Bu durumda da 2015 Eylül de başlatmaktan başka şansımız kalmıyor.
Bu tolerans bence Haziran ayından sonra doğan çocuklar için geçerli olabilir.
Şimdi sakin kafa ile empati yaparak düşünüyorum.
Sinan da bir bakıma haklı gibi
Duru ocak 2010 doğumlu,
Can şubat 2010 doğumlu,
Ece (Merve nin kızı) ekim 2009 doğumlu,
Ada (Bilge nin kızı) eylül 2009 doğumlu,
Yani bu durumda sınıflarında Ocak 2009 dan başlayarak, Şubat 2010 a kadar çok çeşitli ay gruplarında
çocuk olacak.
Gerçi bu eskiden de böyleydi.
Yani ben aralık .80 doğumlu biri olarak aynı yılın ocakları ile aynı sınıfta okudum.
Ama sanırım benim sınıfımda hiç 79 lu olmadı.
Yani o zamanlar aya değil ama yıla bakılıyordu.
En azından çocuklar arasında max.12 aylık bir fark oluyordu.
Bir de şöyle düşünüyorum.
daha 3 sene bu çocuklar kreşti, anaokuluydu ,bıkıp, usanmazlar mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder