24 Eylül 2013 Salı

Her Konu Okula Bağlanıyor-2

18.Eylül Çarşamba itibariyle yeni okulumuzdaydık.
Bugün fiili olarak bu okuldaki ilk günümüz olacağı için izin süremi bir gün daha uzattım.Okulda çocuğumun çıkmasını bekledim.3 kez dışarı çıkıp,beni görmek istemesi dışında bir sorun yaşamadık.
Okula alınacaklar listemizle birlikte evimize dönüp,ilk günümüzü tamamlamış olduk.
 Anaokulu işini öyle veya böyle halletme yolunda bir adım attık evet.Ama benim neredeyse 2 yıldır içine düştüğüm,hangi ilkokula göndereceğim mevzuu bitmiyor bitemiyor.Bazen delirdiğimi hissediyorum.Bazen de henüz değil ama deliliğe oldukça yakın olduğumu.
 Bu yılın başlarında son 5 yılın SBS sonuçlarına göre İzmir deki okulların listesini çıkarmıştım.O listeyi devlet okulları,özel okullar ve eve en yakın devlet okulları diye de bölmüştüm.Bu yıl SBS sonuçlarının açıklanmasıyla 6.yılı da listeme ekleyip,kendi çapımda kararımı vermiş ,derin bir ohh çekmiştim.
En kötü karar kararsızlıktan iyidir mantığıyla gerçekten rahatlamıştım.Şimdi aklımdaki tek sorun karar verdiğim o okula gönderebilmek için adrese dayalı kayıt sistemi engelini nasıl aşacağımdı ki onun için de nakil yaptırabileceğim muhtemel adresleri belirlemiştim.Amaaaa şu anaokulundaki servis olayı aklımı başımdan aldı.Sırf iyi olduğunu düşündüğümüz için bir okula uzaklığına rağmen çocuğumuzu göndermeli miyiz derdi tuttu bu kez de beni.
''En iyi okul eve en yakın okuldur'' diyenler de arttı çevremde,algıda seçicilik midir nedir bilemedim.
Ben bu kadar olay içinde debelenir,geceleri uykumu kaçıran düşüncelere dalarken son olarak da
bu çocuğun hangi yıl,daha doğrusu kaç aylıkken okula başlayacağı tartışmaları alevlendi evde.
 Kafayı yiyorum.
 Dün gece Sinan la kavga ettik,çocuğun okula başlayacağı yılla ilgili olarak.
 Ben ''Seneye de anaokuluna gidecek,sonraki sene de ilkokula gidecek diyorum.
 Sinan:’’Ne gerek var.Senin ilkokula başlasın dediğin sene çocuk 68 ayının içinde olacak.Daha 5,5 yaşında olacak diyor.’’
 Ben de ‘’Bir sene sonra gönderirsek,80 aylık olacak.Okula başlamak için çok geç olacak’’ diyorum.’’Hem 3 sene anaokuluna niye gitsin,çok sıkıcı’’ diyorum.
 Sinan’’E o zaman bu sene gitmeseydi’’ diyor.’’Ben ocak doğumluyum sınıfın en büyüğüydüm,çok güzeldi ‘’diyor.
 Ben de ‘’Ben aralık doğumluyum 69 aylıkken okula başladım.Sınıfın en küçüğüydüm çok güzeldi.Koca çocukların yaptıklarını ben yapabiliyordum,çok keyifliydi’’diyorum.
 Sinan ‘’Ne yani ben gerizekalı mıydım ???Sen komplekslisin’’diyor.

Daha en azından koskoca 2 sene var önümüzde ama biz şimdidenbirbirimizi yemeye başladık bile.

 Ben de bunun etkisi ile habire okuyorum bugün.Yazılar haricinde yazıların altlarındaki diğer velilerin yorumlarını da okuyorum.

http://blogcuanne.com/2012/05/21/ite-kaka-birinci-sinif/ (bu 2012 ye ait bir yazı ,sadece insanların tereddütlerini anlayabilirsiniz buradan.Yönetmelikle ilgili son durum aşağıdaki eğitim ekranı linki)
 
http://blogcuanne.com/2012/05/09/5-yas-ile-7-yas-ayni-sinifta/#comments
      
http://www.egitimekrani.com/haber.php?haber_id=43492


Bunları okuyunca biraz sakinleşip, empati yaparak düşünüyorum.
Sinan da bir bakıma haklı gibi
Duru ocak 2010 doğumlu,
Can şubat 2010 doğumlu,
Ece (Merve nin kızı) ekim 2009 doğumlu,
Ada (Bilge nin kızı) eylül 2009 doğumlu,
Yani bu durumda sınıflarında Ocak 2009 dan başlayarak,Şubat 2010 a kadar çok çeşitli ay gruplarında çocuk olacak.
Gerçi bu eskiden de böyleydi.
Yani ben aralık .80 doğumlu biri olarak aynı yılın ocakları ile aynı sınıfta okudum.
Ama sanırım benim sınıfımda hiç 79 lu olmadı.
Yani o zamanlar aya değil ama yıla bakılıyordu.
En azından çocuklar arasında max.12 aylık bir fark oluyordu.

Bir de şöyle düşünüyorum.
Daha 3 sene bu çocuklar kreşti,anaokuluydu ,bıkıp,usanmazlar mı?



Sonuç;düşünüyorum,düşünüyorum bir arpa boyu yol katedemiyorum.Sanırım konuyu değiştirmenin ve okuldu,yaştı,aydı mevzuularından sıyrılmanın vaktidir.
Keyifli,neşeli yeni bir postta görüşmek dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder