30 Temmuz 2011 Cumartesi

İlk tatil kabusu

 Çok şükür bugün döndük. Allah ım ne tatildi!!! Her günü ayrı bir vukuat her günü ayrı bir
yorgunluk ve mutsuzluk.
Pazar günü Sinan bizi bıraktı ,akşam yemeğini bizimle yedikten sonra eve geri döndü.
Ama Duru daha ilk günden çıldırmaya başlamıştı. İlk gün öğleden sonra çılgınca ağladı.
Ama ne ağlamak. Hayatımızda ilk kez çarşafla salladık Duru yu uyutmak için.
Ben bu kadar ağlamaya dayanamayıp, sinirden ağlamaya başladım .Dikkat ! Daha ilk gün!!
Sinan Meltem le beni denize gönderdi. 'Biz uyuturuz, siz gidin.' dedi.
İlk gün olduğu için ,uyumsuzluk yaşamıştır, normale döner dedik ama ne mümkün.
Sürekli dışarda koşmak istedi. Güneş tepedeymiş, öğlen vakti dışarda olunmazmış.
Yok hiç anlamadı bunları. Sadece kendi çapında çimlerde gezse neyse .
İnsanların kapısındaki ağaca astıkları salıncağa binmek istedi,
başka çocukların toplarını almak istedi.
Şimdi tatil bittikten sonra bunları yazınca ''amaaan ne var bunda ,gayet normal çocuk davranışları' diyor insan.
Ama kesinlikle öyle değil. Öyle kötü ,öyle gergin günler geçirdik ki anlatamam.
Bir kere Duru hiç ama hiç kucağımdan inmediği için ben çok sinirliydim.
Annem ve 6 aydır görmediğim kardeşimle oturup, şöyle keyifle bir çay içemedim.
Bırak keyifle çay içmeyi, yemeği bile neredeyse aynı anda yiyemedik. Sanki ben işteyken
anneannesiyle kalmıyormuş gibi, ona bir kez bile gönüllü gitmedi.
Duru nun öğle uykularında ya denize gittim, ya ben de uyudum yorgunluktan ya da
şöyle balkonda keyifle bir çay içelim deyip, çay içtim.
Meltem de tatilini büyük ölçüde yalnız başına deniz kıyısında geçirmiş oldu.
Bu arada ben sinirli ,Duru sinirli, ağlamaklı ,tabii diğerlerinin de sinirini bozduk iyice.
Bir gün annemle kavga ettim, bir gün Meltem le küstük. Birbirimize girdik yani.
İki karış boyuyla, bizi birbirimize düşürdü bu küçük bıdık.
 Denize öyle geçen seneki gibi çok keyifli girmedi Duru Hanım. İlk gün yine biraz daha
istekliydi. Daha sonraki günlerde dalgalardan korkmuş olmalı, ya hiç girmedi denize.
Kucağımda bacaklarını belime dolamış bir şekilde durup, denize taş atmayı tercih etti.
Ya da bir şekilde simiti ile denize  sokmayı başarsak bile robot gibi kıpırdaman oturdu,
denizin içinde.
 Genellikle o küçücük odada Pepe seyrettik. Bir tek onu seyrederken çok sakindi. Amaaaa
o bitince feryadı bir gör. ''Pepe bittiii.'',''aç,aç,aç''
 Tatilin en hayırlı sonucu Duru nun artık iyiden iyiye konuşmasıydı.
Sinan bizi almaya geldiğinde farkı çok net fark etti.
Artık bıcır bıcır konuşuyor. Ben ne dediğini büyük ölçüde anlıyorum .
 -aaba gelio (araba geliyor)
 -giy giy (ayakkabıları ayağında olmadığı için dışarı çıkmasına izin vermeyince)
 -aakka (ayakkabı) (Bunu evde de söylüyordu ama tatilde çooook yoğun kullandı.) :)
 Duru yu susturabilmenin bir yolu da O na çiğdem yedirmekti. Öyle ki ağlamasın diye
kendim bir tane yemeden saatlerce çiğdem kırdım onun için. Yeter ki sussun!!!
 Kaldığımız yerin arka cephesinde başka bir alan vardı. İnsanların kendilerine ait barakalar
yaptığı bir alan. Onların birinin önündeki bir direkte salyangoz vardı.
Meltem le gezdikleri bir anda onu fark etmiş, Meltem de 'salyangoz' demiş.
Odaya gelip kitabından salyangoz resmini gösterdi Meltem e.
Halkalarını çıkarırken tek tek saydı ,bütün tatil boyunca. Evde de sayıyordu ama burada
çok daha net ve kendi isteği ile,-bii ,-kiki ,-üç ,-dööööt,-beş ,-dedi,  -şekis ,-dokuş , -oooooon
diye saydı.
Altıyı başlarda genellikle unuttu ama son günlerde onu da eklemeyi başardı.
Bol bol Pepe şarkıları söyledik. Meltem in beynine kazındı şarkılar.
Durmadan tekrar etmeye başladı bu şarkıları.
İşte bunlardan bazıları ;
 -İki ekmek aldım, eve gidiyorum. Biri büyük ,biri küçük iki ekmek aldııım.
 -Pepe nin sarıları çoğalıyor. Pepe nin sarıları çoğalıyor. Bir tane sarı muz, bir tane sarı ağaç ..vs…
 -Pepe annesine ne renk çiçek verecek. Pepe annesine ne renk çiçek verecek….
 -Önemli olan, oyun oynamak, üzülmeyi bırak eğlenmene bak….
 Eve dönünce küçük kızım normale döndü. Kucağımdan indi, evin içinde dolanmaya başladı.
Sinan bilgisayara Pepe cd leri yüklemiş. Onları açtık. Meltem ve Sinan alışverişe gitti.
Duru salonda tek başına Pepe seyretti. Ve beeen mutfakta buzdolabını bile sildim bu arada.
Çamaşır makinasına bütün tatil kıyafetlerini attım, astım, bir daha attım ,bir daha bir daha.
Duru arada beni yoklamaya gelse de deliler gibi Pepe seyrediyordu.
Pepe sen nelere kadirsin, seni yapandan yönetenden Allah razı olsun diye diye yaptım işlerimi.
 
 
 
 
 

 
 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder