23 Ekim 2013 Çarşamba

Kitaplar ve Çocuklar

 Dünkü yazımda bahsetmiştim.Gece uykusuna hazırlık ritüellerimiz arasında uyumadan önce hangi kitapları okuyacağımızı seçmemiz de var.Önce o gece kaç kitap okuyacağımız ile ilgili pazarlık yapıp,sonra bu sayıya göre seçilen kitapları okuyoruz.
 Öyle edebi değerler taşıyan eserler okumuyoruz ama bizim de seçici olduğumuz bazı noktalar var.Ben evde bulundurduğum kitapları çocuk klasikleri arasından seçmemeye gayret ediyorum.O klasikler arasında öyle hayret verici tanımlamalar ve konu işleyişi var ki bazen nasıl toparlayacağımı bilemiyorum.Zaten toparlayayım derken her seferinde başka cümleler kuruyorum ki bu Duru nun gözünden kaçmıyor ve küçük çaplı bir tartışma başlıyor.
''Hayır öyle değil annem.''
''Evet haklısın kızım,öyle değil ama böyle de olmamalı bir çocuk kitabı ''diyemiyorum.
Bu gibi bir durumla karşılaşmamak için de o kitapları dolapların derinliklerine kaldırıyorum.
''Parmak Kız'' kitabı mesela ....
Bir çocuğun algısı ile küçücük bir kız olan bu zavallıcık,kimle karşılaşsa evlenmeye zorlanıyor,
nerelere kaçacağını bilemiyor.Etrafında sürekli benim olacaksın diye dolaşan karakterler var.
İnanılır gibi değil gerçekten.
 Gelelim biz neler okuyoruza.
 Biz mini mini kitaplar okuyoruz.Ama gerçekten her gün 3 tanesini en az birer kez okuduğumuz bu kitaplarda beni rahatsız eden herhangi bir cümle olmadı henüz.Algılayamamış olma ihtimalime karşı henüz diyorum.Belki zamanla algılarım açılır ve bir olumsuzluk sezerim.Bunu zaman gösterecek.

Timaş Çocuk Yayınları ndan çıkan ''Mini Masallar'' serisinin bazı kitapları var elimizde.


-Çekmece Çekçek ...Derli Toplu Olmak
-Pembe Kulak ...Söz Dinlemek
-Acı Biber Çatçat ...Tatlı Dilli Olmak
-Tonton ve Arkadaşları ...Grup Bilinci
-Vak Vak Vaki ...Kararlılık
-Panda Pandi ...Merak (Sanki kardeş sevgisine de ucundan değiniyor)

Yine Timaş ÇocukYayınları ndan çıkan ''Mini Mini Fabllar'' serisinin bazı kitapları var bir de.



-Küçük Tıptıp ...Fedakarlık
-Vız Vız Arı ...Azimli Olmak
-Kırmızı Balık Lili ...Empati
-Sarı Vosvos Dütdüt ...Tutumluluk
-Silgi Sil Sil ...Düşünmeden Hareket Etmek
-İncir Ağacı İnci Hanım ...Yaşama Sevinci
-Uzun Kulak Tavşan ...Sorumluluk
-Benekli Havhav ...Doğru Sözlü Olmak
-Çilli Horoz ...Pişman Olmak

Bir diğer serimiz Akvaryum Yayınevi nden çıkan ''Küçük Evden Masallar'' serisi




-Hop Hop Tavşan ın Süpürgesi
-Ağaç Kurdu
-Mavi Yengeç
-Gakgak ın Uykusu Kaçınca
-Acemi Doktor
-Küçük Kangru ve Gölgesi

Bu kitaplar dışında bayılana kadar okuduğumuz bir Pocoyo serimiz var.
Bu seri Pocoyo adlı TV programından alıntı yapılarak hazırlanmış bir Yumurcak Dünyası serisi.
Pocoyo ya hayran olduğumuz ve çılgınca takip ettiğimiz dönemde okuduğumuz ve sonunda fenalık geçirdiğimiz bu seri şimdilik kitaplıkta durmasına rağmen çok şükür pek rağbet görmüyor şu ara.
 

Bir de sanıyorum yine TV programından alıntı yapılarak hazırlanan bir ''Kahverengi Ayıcık'' serimiz var.
Yumurcak Yayınları nın bir serisi ve biz sadece aldığımız günlerde bizi oldukça zorlayan konuları işleyen 4 tanesini aldık bu serinin.Serinin diğer kitaplarını da kitabın arka kapağından görebilirsiniz.Konuların başarılı işlendiğini düşünüyorum.Biz özellikle ''Doktorda'' konulu olanı hala ihtiyaç duydukça anıyoruz.
''Kahverengi Ayıcık nasıl duruyordu doktorda???''  gibi mesela.




Son günlerin favori kitabı ise Tübitak Yayınları nın ''Sinirlerine Hakim Ol'' kitabı.
Kitapla ilgili çok büyük bir hata var bence.Özellikle kitabı sizi dinlerken resimlerini dikkatle inceleyen bir çocuğa okuyorsanız,sizi oldukça zora sokan ve ''Tübitak Yayınları nın kitabı da böyle olursa ...'' dedirten bir hata.



Kitabın bir sayfasında bir çocuk ismi verilerek bir sorundan bahsediliyor,hemen yanındaki sayfada ise sorunun nasıl çözümlendiği anlatılıyor.Ama her iki sayfada ortak olan tek bir çocuk resmi yok.
Sonra sorular başlıyor.
-''Bu çocuğu kim ısırmış?''
-''Bu çocuk''
-''Bu niye suyun altında?''
-''Bunun topunu alıp kaçtığı için,bu batırmış'' (bu arada top başka bir çocuğun elinde)
-''Hııııı'' (hiç inanmadı çünkü sarışın,esmer,kumral birbirinden farklı bolca çocuk resmi ama olay örgüsünden bağımsız hepsi de)

Daha önce de Duru ya Tübitak Yayınları nın ''Her Zaman Her İstediğin Olmaz'' isimli bir kitabını okumuş ve onda da içerik olarak olumsuzluklar görmüştüm.
Biz bu kitabı Duru nun ''İstemiyorum işte!'' yada ''Şimdi istiyorum işte!'' tepkilerine bir çare olur mu diye almıştık.Ama kitabın konusu kardeşi olunca annesinin onu sevmediğini düşünüp,evi terkeden bir ayıcığın hikayesi çıktı.
Ayıcığın annesine haber vermeden alıp başını gitmesini nasıl açıklayacağımı bilmediğim için ve kitabın adıyla konusunun çooook dolaylı bir alakası olduğunu düşündüğüm için kaldırdım derinlere bir yerlere.

Yeni kitap maceraları ile yine görüşmek dileğiyle ...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder