17 Temmuz 2013 Çarşamba

Anaokulu araştırması

Bugün Sinan ve ben işten izin alıp, tam gün Duru ya okul araştırdık. 
1-Kurdele Anaokulu : (eve yürüme mesafesinde-özel) kötü ,yoruma gerek yok. yarım gün 250 , tam gün 450tl.
 
2-Refet Bele : ( annemin oradaki -devlet) bu sene 2010 luları almıyorlarmış.
Zaten 2008 ve 2009 kontenjanları da dolmuş.
 
3-Zübeyde Hanım Anaokulu :(şoförler lokalinin oradaki-devlet) Kontenjanları dolmuş. Bizi yedeğe yazdılar,
gelmeyen veya bırakan olursa Eylül sonuna kadar arayabilirlermiş)
 
4-İkinci Yuvamız : (Hıfsızsıhha daki- özel) :yarım gün 550tl , tam gün 620tl ,servis hariç
okul genel olarak güzel (ben beğendim, Sinan ın havasız olması ve kız erkek tuvaletlerinin açık ve karışık olması
ile ilgili memnuniyetsizliği var.) Ayrıca1tl bile pazarlık yapamayız dediler.
5-AKD :(neresi olduğunu biliyorsunuz sanırım:) uzun yarım gün 650tl , tam gün 750tl ,servis hariç (servis 3km ye kadar 150tl , sonrası 200tl)
Biz bütçemizin 500tl olduğunu söyledik .Burcu Hn, normal yarım gün 500tl olur ama servis hariç dedi.
 
6-Duatepe Anaokulu : (Karataş ta-devlet ) yarım gün 110tl + servis (servis ile ilgili rakam belli değil.
Ağustos un 15 inden sonra servis şirketi ile veliler kendileri anlaşacakmış.)
Ben AKD den aldığım bilgiye dayanarak servis in 200-250tl olacağını düşünüyorum.
SONUÇ: Duatepe Anaokulu na yazdırdık.
Sabahçı-yarım gün (tam gün ve öğlenci yarım gün kontenjanları doluymuş ama zaten ben sabahçı istiyordum)
AKD ye bile uzak derken daha da uzağına yazdırdık.
Okul olarak çok içimize sindi.
2009 yılına kadar ilkokul olarak hizmet veriyormuş .O yıldan itibaren komple anaokulu olmuş.
Montessori eğitimleri var. Slovakya ve İsveç ile ortak çalışıyorlarmış bu konuda.
Yani bir devlet okulu için artıları olan bir okul.
Sinan aydınlık ve büyük olmasını çok sevdi.
Eskiden ilkokul olduğu için ,içinde tiyatro salonları var.
Zaman zaman projeksiyon cihazı ile o sahnede film izletiyorlarmış.
Beni tek ürküten servis.
Yol çok uzun olacağı için biraz tereddütlüyüm.
İnşallah kolay atlatırız.
10 Eylül de başlayacak.
O tarihte 1 hafta ben de izin alayım diyorum.
İzin verilerse ,hangi güzergahı kullandıklarından ve ne kadar dolaştıklarından emin olmak için
ilk 2 gün servisi ben de kullanayım diyorum.
Ama mantıklı mı bilmiyorum.
Sonra her gün sen de gel der mi? Yada servis izin verir mi?
Bu arada bizim çocuklar daha 2 yıl gidecekler bu okullara değil mi?
Dün dolaştığımız tüm okullar sanki daha 3 sene anaokuluna gideceklermiş gibi konuşuyorlar.
Ama ben dün gece sahurdan sonra :) kafam takıldı bir ay hesaplaması yaptım.
eğer bizimkiler;
bana göre daha 2 yıl anaokuluna gidecekler ve 2015 eylül de başlarlarsa : 68 aylık olacaklar.
bu insanların söylediği gibi daha 3 yıl anaokuluna gidecekler ve 2016eylül de başlarlarsa : 80 aylık olacaklar.
Kafam çok karıştı.
birkaç done daha ;
bizim güruh bu sene ilk okula başlıyor ve ayları şöyle ;
Simay (haziran 2007 ) : 75aylık
Deniz (ağustos 2007 ) : 73 aylık
Demet - mert (ekim 2007) : 71 aylık
Eren (kasım 2007) : 70 aylık
E bu durumda bizim 3 yıl daha anaokuluna göndermemiz çocukların ilkokula çok geç başlamasına neden olacak.
Kaldı ki devlet 60-66 ay arası opsiyonlu , 66 aydan sonra zorunlu demişti diye hatırlıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder