9 Nisan 2013 Salı

Uyku,uykusuzluk

Yaa Duru ya uyku eğitimi verelim diye kalkıştık.
Artık ben yanına yatmayayım, o uyuyuncaya kadar yanında bir sandalyede oturup, kitap okuyayım,
masal anlatayım falan.
Ama o kadar kolay olmuyor tabii,
Pazar gecesi 11.den 1 e kadar aralıksız ağladı.
Sonunda kolumda sallayarak uyuttum.
Dün de 11.30 dan 1 e kadar ağladı, sonunda yine kolumda salladım vs. olmadı, uyumadı.
Sana ağlayan köpeği vereyim mi ona sarılıp yat dedim.
O annesiyle uyuyor dedi.
Arkama dönüp ,bir baktım ki,
Büyük bir köpek ile küçük ağlayan köpeğini odasındaki masanın üzerine koymuş ve üstlerini örtmüş.
Anlaştık, yanına Pocoya yastığını verdim, sabah görüşürüz dedim.
İçini çeke çeke beni öptü, kokladı …
Ben odama gittim.
Tam yattım, koşa koşa yanıma geldi.
Hayatında ilk kez bana seslenmek yerine kendi geldi.
Ben seninle uyumak istiyorum dedi ağlaya ağlaya.
Yanımıza aldım, bu da ilk oluyor neredeyse,
‘’ama sabah sen işe gidince hiç zaman olmayacak ki’’ dedi.
Çocuk çok haklı diye düşündüm.
Sabah uyandığımızda görüşemeyeceğiz ki,
Görüşsek de 5dk. sonra çıkmam gerekecek.
Saat 3-4 gibi çığlık çığlığa ağlamaya başladı, gözleri kapalı.
Kabus gördü herhalde.
Sonra birlikte salona gittik, koltukta yattık.
Ben çıkarken uyuyordu.
Sabah uyanınca çok ağlamış,
Sinan da kalkıp, sana artık ödül yok.
Sen anlaşmalara uymuyorsun, ödülleri hak etmiyorsun.
Bundan sonra ceza var demiş.
Gitmiş odasına ağlayan köpeği kapıp gelmiş.
Balkona çıkmış, eğer susmazsan bunu atacağım demiş.
Bu kez atma diye ağlamış.
Sinan ın bu saçma sapan hareketleri beni delirtiyor.
Bazen benden tahammüllü, saatlerce oyun oynuyor maket yapıyor vs vs.
Ama bazen kuralcılıktan ölecek.
Senin yüzünden terbiyesiz, söz dinlemez bir çocuk olacak bu diyor.
Ama bu kadar ağlatmak üzmek doğru mu?
Çok vicdanım sızlıyor, çok mutsuzum,
Şimdi yanında olmak istiyorum.
Çok çaresiz hissediyorum kendimi.
Evet ağlamıyorum şu an
Ama çözümsüz kaldığımı düşünüyorum
Oysa ben Duru ya sarılıp yatmaktan çok da şikayetçi değilim.
Ben uyuyabildiğim sürece sorun yok, ben uykusuzluğa tahammül edemiyorum, sadece bu.
Duru nun her şeyi ağlayarak istemesine de tahammül edemiyorum.
Okul işini araştıracağım ama ben Eylül de başlatmayı düşünüyordum.
Yazın okullarda öğrenciler azaldığı için yaş grupları birleştiriliyor,
eylül gibi başlaması daha iyi olur dediler de bana.
Amaaan, ben biraz da 2. öncesi Duru yu bir düzene sokmak ,böylece karşılaşacağı değişiklik öncesinde  
bireysel olarak güçlü olmasını sağlamak istiyordum.
Yani kardeşten sonra hayatı çok değişmesin, değişikliklerin sebebini ona bağlamasın istiyordum.
Ama sanırım akışına bırakmakta fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder